Egyesek már-már aszkéta életet élnek, hogy kivegyék részüket a bolygónk megmentéséért folytatott küzdelemben. Oké, kevesebbet fogyasztunk, de mit tehetünk még a pazarlás ellen? Van egy egyszerű, de hasznos tippem: szokjunk le a nyomtatott reklámújságokról, máris tettünk valamit a fölösleges papírhasználat ellen – vagyis a fákért, vagyis a Földért. Hétről-hétre tucatnyi akciós újság landol a postaládáinkban, pedig a digitalizáció korszakában ez már szégyen.
Lapozgatni jó
Persze, sokaknak valóságos örömforrás az aktuális katalógusokat lapozgatni. Nemcsak akciókról informálódunk, az árakról, a lehetőségekről, de gyakran receptekkel, kis játékokkal is kedveskednek nekünk. Magamat is beleértve, vagyunk néhányan, akik egy jó ötletért böngésszük ezeket. Lapozgatunk, amíg aztán egy étel vagy ital láttán meg nem kívánunk valamit, majd azt gondoljuk: ez milyen jó lenne a hétvégi családi ebédre. Vagy hogy ezt meg tudnám csinálni én is a barátomnak. Vagy egyszerűen csak megkívánunk valamit: egy üveg jó rozét vagy egy tábla csokoládét. Aztán jönnek a fontos kérdések; mennyiért tudok venni egy középkategóriás hűtőt, mennyit fogyaszt, mennyi rá a garancia? Meglátunk egy nagygombos telefont, és a mamára gondolunk, milyen jó lenne ez a születésnapjára. Ezután megnyitjuk a ruhakatalógust, ahol elszántan keresünk télire kabátot vagy fürdőruhát a nyaraláshoz, de közben megtaláljuk a tökéletes alkalmi ruhát, amit muszáj megvennünk. Mi is lenne fontosabb, mint az egészség? – kérdezzük magunktól, és belelapozunk a patika és a sportáruház katalógusába. Nincs mese, megnézzük azt a katalógust akkor is, ha van pénzünk, és akkor is, ha csak a szemünket ajándékozzuk meg vele.
Ma nem jöttek meg az újságok
Sokunknak ismerős érzés, ugye? Amikor az előző akciós újság lejárt, de az új valamiért nem érkezett meg. Az a hiányérzet, amikor tudjuk, hogy nem ez a legfontosabb dolog, élni is tudunk nélküle, de azért csak szeretnénk. Szeretnénk lapozgatni, de annyit azért nem teszünk meg, hogy minden egyes üzletbe elmenjünk begyűjteni. Most már erre is van megoldás: a Kimbino.hu weboldal. És a Kimbino.hu nemcsak ezért hasznos.
Mire megoldás még ez az oldal?
A természeti erőforrások fogynak, az erdők pedig – részben épp a mértéktelen ipari fahasználat miatt – sokfelé veszélyben vannak. Minden katalógus, akciós újság mértéktelen pazarlást jelent: mikor aktualitását veszti, megy a kukába – jobb esetben a szelektívbe. Csak Magyarországon évente közel egy millió tonna papírhulladék keletkezik. Vajon hány fa kivágásáért vállalunk személyesen felelősséget? Pedig évente több millió fát fogyasztunk el. Szóval, ha 101 katalógus helyett a Kimbino van a zsebünkben, gondoljunk arra, hogy nemcsak nekünk lett egyszerűbb az akcióvadászat, hanem még a Földnek is jót is tettünk a digitális átállással.
Támogatói tartalom (X)
Vélemény, hozzászólás?