Tartalom
- 1 Mit jelent a chemtrail?
- 2 Milyen teóriák keringenek a chemtrail jelenséggel kapcsolatban?
- 2.1 Nanobotok, chemtrail és 5G
- 2.2 A cél: népirtás és/vagy elmekontroll
- 2.3 Mi igaz ebből, mi a tudományos magyarázat a jelenség mögött?
- 2.3.1 Az eltérő méretű és időtartamú kondenzcsíkok magyarázata
- 2.3.2 A chemtrail vegyi anyaga sok száz tonnányi plusz terhet jelentene repülőnként
- 2.3.3 Erkölcsileg eléggé problémás volna élő utasokkal tesztelni a repülőket
- 2.3.4 Sok milliárd kilométert repül az emberiség évente
- 2.3.5 Több kormány is próbálkozott időjárás módosítással
- 2.3.6 A NASA egy ideig tényleg engedett toxikus anyagokat a légkörbe
- 3 Mit tartogat a jövő? Elképzelhető, hogy egy napon a Föld problémáit permetezéssel próbáljuk megoldani?
- 4 Gyakran Ismételt Kérdések
Akadnak emberek, akik abban hisznek, hogy a repülőgépek után rövidebb-hosszabb ideig megmaradó, vaskos csíkok az égen nem kondenzcsíkok, hanem chemtrailnek nevezett vegyi csíkok.
Ezeket pedig egy sok százezer főt magába foglaló, globális összeesküvés keretében engedik a légkörbe, amelynek célja a lakosság mérgekkel való permetezése elmekontroll/betegítés/népirtás céljából.
Nos, tényleg vannak, akik ebben hisznek, és olyan apróságok, mint a fizika, a kémia vagy éppen az emberek sajátosságai hidegen hagyják őket.
Pedig bárki, aki valaha megpróbált egy kisebb csapatot menedzselni, pontosan tudja, mennyire lehetetlen volna egy egész világra kiterjedő, több tízezer-százezer, sokszor alulfizetett emberre építő összeesküvést kivitelezni, pláne évtizedeken keresztül.
Ez ráadásul még a kisebb lehetetlenségek közé tartozik. Ám mint minden mítosz és konteó (összeesküvés elmélet), úgy a chemtrail esetében is megtaláljuk a valóságalapot.
Mit jelent a chemtrail?
Kezdjük a név eredetével: a repülőgépek által „húzott” kondenzcsík angolul contrail (condensation trail), így amikor páran kitalálták, hogy a Kormány titkos utasítására mindenféle mérgező vegyi anyagot bocsátanak ki az utasszállító repülőgépek hajtóművéből, el is nevezték azon nyomban chemical trailnek, vagy röviden chemtrailnek.
Magyarul ezért leginkább kémcsíknak vegycsíknak fordíthatnánk, már ha volna igény rá.
Chemtrail történelem: mikor és miért figyelt fel rá az emberiség?
A chemtrail viszonylag új keletű összeesküvés-elmélet, az amerikai légierő egyik dokumentuma szerint 1996-ban kapott szárnyra, amely szerint a katonaság szór gyanús anyagokat, mérgeket a levegőbe a polgári lakosság ellenében.
Tehát itt még szó sincs arról, hogy globális összeesküvés zajlana az emberiség ellen!
William Thomas volt az első olyan önjelölt „oknyomozó újságíró”, aki 1999-ben elkezdte leírni az amerikai kormány állítólagos terveit, amely szerint a sugárhajtású repülőgépek a kondenzcsíkjaik által mérgeket juttatnak a légkörbe.
A chemtrail meghatározása viszont Jeff Rense nevéhez fűződik, aki egész egyszerűen úgy vélte, hogy a kémiai csíkokat arról lehet felismerni, hogy sokáig megmaradnak, szélesen elterülnek, és jellemzően X formában egyszeresen vagy többszörösen egymást keresztezik, aminek az eredménye vékony fátyolfelhőzet lesz.
Tényleg megőrült az amerikai kormányzat, hogy dollármilliókat éget el (majdnem) szó szerint a levegőben, csak azért, hogy „lemérgezze” a lakosságot? A chemtrail hívei szerint a válasz: igen.
Apropó, felhők. Elég körülményes 1945 előtti fényképek között megfelelőt találni, de itt, egy 1943-as, Budapestről készült képen jól látszik, hogy a vékony csíkként kezdődő, majd szétterülő fátyolfelhőzet bizony természetes.
Milyen teóriák keringenek a chemtrail jelenséggel kapcsolatban?
Mára odáig burjánzott a chemtrail összeesküvés elmélete, hogy már nem is az amerikai légierő, hanem globálisan minden nagyobb légitársaság mérgező vegyi anyagokat permetez az egész világon (elsősorban alumíniumot, báriumot és stronciumot).
Mivel ez eléggé lehetetlen fizikailag (lásd lentebb), ezért az elmélet egyik mutációja szerint utasok nélküli repülőgépekről szórják az égi „áldást”. Hogy ezt honnan veszik, annak az okát is megismerheted a következőkben.
Nanobotok, chemtrail és 5G
Szintén terjed olyan változata, amelyben nem (csak) vegyi anyagokat, de nanobotokat (nanométeres „nagyságú” robotokat) is szórnak. A koronavírus járvány kezdete óta újabb mutáció figyelhető meg: e szerint a chemtrail által permetezett anyagot belélegezve és az 5G adótornyok által besugározva lesznek betegek az emberek valójában.
Igaz, ez a változat hamar elhalt, mert az 5G hálózat a világ legnagyobb részén egyáltalán nem működik most sem, így nehéz volt fenntartani az állítást még konteós mércével mérve is.
A cél: népirtás és/vagy elmekontroll
Az összeesküvés hívei szerint ennek az egésznek a legfőbb célja megbetegíteni és/vagy kiirtani és/vagy csökkent gondolkodású, irányítható rabszolgákká változtatni az emberiséget.
Persze arra, hogy miként védené meg a Gonosz HáttérHatalom a saját embereit az állítólag mindenfelé hulló mérgező anyagoktól, valahogy egyik chemtrail-hívő se tud magyarázatot adni.
Szintén nem kapunk magyarázatot arra, hogy miért érné meg dollármilliárdokból egy ilyen összeesküvést végrehajtani, amikor bőven elég volna az amúgy is szmogos városokban mérgezni a levegőt…
Mi igaz ebből, mi a tudományos magyarázat a jelenség mögött?
Ha csak felszínesen nézzük az összeesküvés elméletet, azt mondhatjuk, a szokásos „nem értjük a világot, túl bonyolult nekünk, túl gyorsan változik, félelmetes az egész, valakit muszáj okolni a bajok miatt” esetére egy példa.
A világ tele van ilyen és hasonló „elméletekkel”, könnyű legyinteni, hiszen egyértelmű, hogy nincs „kémiai csík” csak kondenzcsík. Ennek a fizikája egyszerű, bár tényleg több ismeretet igényel, mint amit az általános iskola alsó osztályában oktatnak: már 1953-ban megjelent az első tudományos írás a jelenségről.
Az eltérő méretű és időtartamú kondenzcsíkok magyarázata
Aki tanulással töltötte a felsőbb osztályokat, pláne valaha is repült repülőgéppel, pontosan tudja, hogy a levegő csak a földről nézve homogén egész. Bár elég lehet a földön állva is kinyitni a szemét, mert még egy viharosabb napon is jól látható, ahogy a különböző magasságokban lebegő felhőket eltérő erősséggel fújja a szél.
Az eltérő levegőrétegek eltérő hőmérséklettel és vízpára tartalommal bírnak. Ezért a kondenzcsík képződés is eltérő lesz mind méretében, mind fennmaradásának időtartamában: a páradúsabb és hűvösebb légrétegekben vaskos, sokáig látszó chemtrail kondenzcsíkok alakulnak ki.
Ehhez még csak gázturbina sem kell, mert az első kondenzcsíkokat már légcsavaros repülőgépeknél megfigyelték, még a második világháború során. Annyi történik, hogy a repülőgépek motorja éppen úgy forró, mint az autóké, és ugyanúgy elégetik az üzemanyagot: ezt a motorhőt és forró kipufogógázt kibocsátják a környezetükbe.
Amikor a forró gőz és kipufogógáz találkozik a rendkívül hideg, akár -50 °C-os, páradús levegővel, akkor ott beindul a felhőképződés. Ezt bárki kipróbálhatja talajszinten is, már persze ha kellően hideg van hozzá: egy lábos forrásban lévő vizet a téli mínuszokba zúdítva barátságos kis házi felhőket lehet gyártani.
A chemtrail vegyi anyaga sok száz tonnányi plusz terhet jelentene repülőnként
A kémia mellett a fizika sem erőssége a chemtrail híveinek, pedig elég csak kiszámolni, hogy mennyi plusz ballasztot kéne a repülőgépeknek magukkal hurcolniuk, hogy „globálisan permetezzék az emberiséget”.
Ha hajtóművenként és méterenként egy deciliter vegyi anyagot permetezne a levegőbe (szép vaskos kondenzcsíkhoz nem lehet elég kevesebb, ugyebár), akkor egy átlag 2000 km-es repülőúton egy két hajtóműves repülőgépnek 2000*1000*2*0,1 liter plusz vegyi anyagot, azaz 400 000 liter chemtrail folyadékot kéne betankolniuk.
Ha egy liter ilyen vegyi anyagot olyan súlyúnak tekintünk, mint a víz, akkor az nagyjából 400 tonna plusz terhet jelentene – miközben egy átlagos, két motoros utasszállító repülőgépnek (pl. egy Airbus A321-nek)a maximális terhelése 25 tonna. Nem csoda, hogy olyan kevés hely marad a bőröndöknek!
Erkölcsileg eléggé problémás volna élő utasokkal tesztelni a repülőket
A chemtrail hívek előszeretettel osztanak amúgy publikus fotókat tesztrepülőgépek belsejéből. Holott ezek szinte mindig víztartályok, amelyeknél szabályozható a töltöttség, így különböző terhelési eloszlást lehet kialakítani.
Minderre pedig azért van szükség, mert a repülőgépeket is tesztelni kell, és senki se örülne neki, ha éppen az ő, utasokkal teli járatát jelölnék ki az aktuális repülési tesztre – még azelőtt, hogy engedélyeznék a géptípus forgalomba állítását.
Meg aztán ott vannak a tűzoltó repülőgépek. Addig mutogatták ezeket a képeket a chemtrail hívei „megcáfolhatatlan bizonyítékként”, amíg ki nem derült, hogy a repülőgépek bizony vegyi anyagot permeteznek – csak ez a vegyi anyag víz, illetve speciális oltóanyag. Elég cinkes Gonosz Chemtrail Gépnek beállítani a tűzoltók repülőit.
Röviden és tömören ennyi… lenne, de jöjjön pár csavar a történetbe.
Sok milliárd kilométert repül az emberiség évente
A szállított légi utasok teljes száma az EU-27 szintjén 2018-ban csaknem elérte az 1 milliárdot – olvasható az Eurostat honlapján. A megtett utaskilométerek száma globálisan elérte és meghaladt a 4500 milliárd(!) kilométert 2010-re.
Habár a koronavírus világjárvány jelentős visszaesést okozott, de előtte, 2019-ben világszerte 68 948 849 repülést követett végig a flightradar24.com.
Mindez pedig valós veszéllyel jár az emberiség és a környezet számára, de nem azért, mert a HáttérHatalom vegyi anyagot permetezne.
Sokkal inkább az irgalmatlan mennyiségű, a légkörben elégetett üzemanyag miatt. 2019-ben naponta átlagosan 188 901 azonosított légi jármű repült a Föld légkörében! Ez rengeteg széndioxid-kibocsátással jár, ami globális felmelegedés melegágya.
Több kormány is próbálkozott időjárás módosítással
Az időjárás módosítása régi álma az emberiségnek. Ki ne örülne annak, ha a nyaralás idején végig tökéletes napsütéses idő volna, vagy mindig akkor és annyi eső hullana a termőföldekre, amennyire szükség van?
Nos, a felhők szétoszlatása és létrehozása már évek óta bevett gyakorlat Kínában, Svájcban, Oroszországban egyaránt. Az eljárások a geomérnökség, azaz geoengineering tárgykörébe tartoznak, de egyre inkább meghaladott tudományágnak tekinthető.
A NASA egy ideig tényleg engedett toxikus anyagokat a légkörbe
Csak éppen a termoszférában, ott is 160 km-nél magasabbról, néhány alkalommal, pár kilogramm (12-48 kg) tömegben és tisztán kísérleti céllal. Persze, egy chemtrail hívő erre azt mondaná, hogy mindez nem igaz/fedősztori és valójában a NASA is benne van a globális mérgezésben…
A valóság viszont az, hogy a nyilvánosan elérhető, 1980-as dokumentum tételesen felsorolja az összes kísérletet, képekkel illusztrálva (ezek egy része koncepció rajz), és amúgy is a környezeti elemzés teszi ki a nagy részét.
Miért szórt báriumot, lítiumot, stronciumot a NASA 1967 és 1979 között a magas légkörben? A programot azzal a céllal indították, hogy minél jobban megismerjék a magas légkör sajátosságait.
Mit tartogat a jövő? Elképzelhető, hogy egy napon a Föld problémáit permetezéssel próbáljuk megoldani?
Elmondhatjuk tehát, hogy a chemtrailben való hit egyfelől fizikai nonszensz, az ismeretlenből és tudatlanságból fakadó félelem racionalizálása, másfelől valós történelmi eseményekre való reflektálás, a kormánnyal szembeni gyanakvás kifejezése.
Nem mondhatjuk tehát, hogy teljesen balgaság a chemtrail-hit, mivel
- tényleg szórtak báriumot meg stronciumot a légkörbe (magas légkörbe, néhány száz kilogrammot összesen, kísérleti célból),
- tényleg kísérletezett az időjárás módosításával több kormányzat is.
- tényleg rengeteg repülőgép éget sok millió tonna üzemanyagot a légkörben.
Maga a chemtrail konteó balgaság, mert valós tényekből indul ki, de elemi fizikai ismeretek nélküli, félelem alapú képzelgés csupán
Azok a kormányok, amelyek képtelenek egy sima útfelújítást megszervezni anélkül, hogy erről folyamatosan szivárogna minden információ, képesek volnának egy globális összeesküvést levezényelni, amiben minden nagyobb légitársaság, repülőtér és a kiszolgáló személyzet részt venne úgy, hogy az ő családjaikat is „lemérgezik”?
Permetezéssel a globális felmelegedés ellen?
A már említett geoengineering nem új keletű alkalmazott tudományág, és mint ilyen, felemás eredményekkel járt. Általában elmondhatjuk, hogy amit az egyes módszerekkel nyernénk, annak olyan ára van, ami miatt nem éri meg alkalmazni.
Erről a masfelfok.hu-n írtak részletesebben. Most csak annyit emelnék ki, hogy a Föld éghajlata sokkal összetettebb és sérülékenyebb rendszer, mint hogy jó szándékú céllal nekiálljon az emberiség teleszórni a légkört mindenféle anyaggal.
Ami pedig a chemtrailt illeti, az nem más, mint egy modern mítosz, amit sokan sokféle módon cáfoltak. Innentől kezdve pedig nem beszélhetünk összeesküvés elméletről. A chemtrailben csak hinni lehet, így a leghelyesebb összeesküvés mítosznak nevezni.
Gyakran Ismételt Kérdések
Néhányan kitalálták, hogy mindenféle káros vegyi anyagot bocsátanak ki utasszállító repülőgépekből. A kondenzcsík (contrail) mintájára chemical trailnek, vagy röviden chemtrailnek nevezték el.
A chemtrail hívei szerint globálisan minden nagyobb légitársaság mérgező vegyi anyagokat permetez az egész világon (elsősorban alumíniumot, báriumot és stronciumot). Vagy utasok nélküli repülőgépekről szórják az égi „áldást”. Vagy nem (csak) vegyi anyagokat, de nanobotokat (nanométeres „nagyságú” robotokat) is szórnak.
A repülőgépek motorja éppen úgy forró, mint az autóké, és ugyanúgy elégetik az üzemanyagot: ezt a motorhőt és forró kipufogógázt kibocsátják a környezetükbe. Amikor a forró gőz és kipufogógáz találkozik a rendkívül hideg, akár -50 °C-os, páradús levegővel, akkor ott beindul a felhőképződés.
Dr. Rónay P. Tamás | Korábbi egyetemi oktató, szövegíró. Főként humán, illetve természettudományos cikkeket ír. Otthonosan mozog az okostechnológiák és megújuló erőforrások, zöld technológiák világában.
Berky Kyra
Na, persze, a kisérleti oltás, a korlátozások, a védettségi igazolvány, és a oltott-oltatlan megkülönböztetése is először konteó volt. Szép lassan mind valóság lesz.
Jó magyar közmondás, „Nem zörög a haraszt, ha a szél nem fujja.” Most néztem egy videót, miszerint a port valaki reggel összegyűjtötte a kocsija tetejéről, és a mágnessel centimétereket huzta. Valami mégis csak van. Mivel tudjuk, hogy élelmiszerbe, vizbe is tesznek olyan anyagokat, melyek betegségeket okoznak. Néha nyilvánosságra is hoznak ilyeneket, és kivonják az élelmet a forgalomból. Ez is konteó?
Kánfor László
Hivatalosan megerősítették az általunk belélegzett levegő katasztrofális alumínium-, bárium- és arzénkoncentrációját!
A Bajor Állami Környezetvédelmi Hivatal évtizedek óta méri a levegő szennyezőanyag-tartalmát, bár a közvélemény gyakran azt sugallja, hogy nincs figyelemre méltó finom porszennyezés. a levegőben, amit belélegzünk.
https://saga4ever.blogspot.com/?spref=pi&m=1
Mivel részecskékről van szó, amelyek egy része nanoméretű, elképzelhetetlen mennyiségű (ultra)finom porról beszélünk, amelyet a hatóságok és a média teljesen eltitkol…
Ja.. és persze azt a videót is blokkolták, amiben pilóták, kutatók, tudósok eskü alatt vallották.
Persze persze Mert hát csak „konteó”..
Viszont az utóbbi években ezek a „konteósok” voltak a legmegbízhatóbb hírforrás.. Mert mind beigazolódtak..
Pl:
Világkormányzati csúcstalálkozó 2022 Dubai.:
„Nagyon jó reggelt kívánok a jelenlévőknek Világkormány csúcstalálkozó első hivatalos napján Dubaiban.
A találkozónk és az ülés címe az, hogy,, KÉSZEN ÁLLUNK AZ ÚJ VILÁGRENDRE ?”
https://m.youtube.com/watch?v=JTTDzH2A1tM&feature=youtu.be
…
joska pista
Bruhaha….mindhiába a próbálkozás ,a végén a feketeleves ezesetben sem fog elmaradni…
Istvan
Nekem erről az ólommentes üzemanyag története jut eszembe, miszerint egészen a 90es évek végéig ólmot kevertek a benzinbe, hogy növeljék a motorok élettartamát, annak ellenére tették ezt hogy köztudott volt hogy az ólom egy mérgező anyag.